Ja, da var det prosjektet jeg har lagt meg ut på i dreams da. Om noen lurer: Såklart jeg angrer. Angret siden jeg måtte begynne å tegne strekene som lager himmelen for 2 gang. Men skal det være bevegelse så skal det være bevegelse for pokker!
Så langt har jeg animert himmelen så det er repetert mellom 5-6 frames. Og etter det gikk jeg løs på ånder og løv som skal bevege seg oppover i den hvite delen.
Tanken er at videoen skal begynne fra bunnen, hvor jeg skal animere gress som blåser i vinden. Så beveger det seg oppover med åndene som beveger seg bak. Helt til toppen hvor de sirkler rundt månen. Når jeg finner musikk som passer, vil det også bli lip-sync. Altså at leppene på spøkelset vil bevege seg med syngingen. Så når det er over, vil det gå over til en produksjons logo. Jeg vil da bruke den på spillene mine i framtiden. Så da kan logoen være bedre en resten av produktet i alle fall XD.
Procreate Dreams fungerer ganske likt det jeg husker fra Flash når jeg lærte det på Høgskolen når jeg hadde Game Design. Du har lag å arbeide på som ligger på en filmlinje, og du har onion skins (løkskin) som hjelper deg å se hva forrige bilde var, så du vet hvor langt bevegelsen skal gå på neste bilde.
Du har også en ‘Flipbook’, hvor du kan skifte mellom hvert bilde og se hvordan animasjonen går. Så bare trykker du på + for å lage neste, og sånn fortsetter du til du har en animasjon du er fornøyd med. Lilla omrisse er forrige bilde, og gult er bilde som kommer etterpå.
Om det ikke blir for vanskelig, har jeg også planer om å animere så man ser at klærne blåser opp. Har også laget flere enkelte løv som skal animeres over skjermen med keyframing. Hvor man flytter et objekt i stedet for å tegne nytt hele tiden.
Er bare glad for at jeg er ferdig med himmelen. Dette var flere dager for meg. Men fint at man kan sette på netflix og få liten skjerm på spilleren når man går over til noe annet. Samme med Prime, så det er A+ design til dem. Samme med Plex hvor man kan laste ned og ta med seg selv når serveren ikke er på. Har reddet et par lange ensome dager på jobb så langt.
Arbeider hardt på jobb gjennom dagene med denne her, så håper i alle fall å få den ferdig til Halloween. Må bare holde det gående.
Her er en liten smakebit så langt da: